1. Presentaties, webinars, lezingen
’n Beetje Leuk Ouder Worden: wie wil dat nou niet? Het is in ieder geval een hot topic onder 45-plussers. We willen zo lang mogelijk gezond, fit en zelfstandig blijven. Gelukkig hebben we daar zelf veel invloed op. Ik wil laten zien dat je met eenvoudige tips veel gezondheidswinst kunt boeken, positiever in het leven kunt staan en er goed uit kunt blijven zien. Het zijn tips en wetenswaardigheden die ik de afgelopen jaren als healthy aging journalist heb opgedaan door middel van research, interviews met wetenschappers en door eigen ervaring. Wat kun je doen om een bolle rug te voorkomen? Hoe houd je je brein zo lang mogelijk gezond. Wat werkt nu echt tegen rimpels? In hoeverre helpt hormoonsuppletie tijdens de overgang? Welke oefening is het best voor je botten? De meest uiteenlopende onderwerpen op het gebied van leefstijl komen aan bod in vlogs en blogs op mijn platform BLOW maar ook in artikelen die ik schrijf voor verschillende media. Van mind tot beweging en van uiterlijk tot voeding.
Over dezelfde thema’s geef ik presentaties, workshops en masterclasses. Ik ben in te huren door netwerkclubs, bedrijven en evenementenorganisaties. Ook interessant voor werkgevers die belang hebben bij het fit en gemotiveerd houden van hun werknemers. Ik neem als spreker de deelnemers graag mee in de wetenschappelijke kennis die er is, de onderzoeken die er zijn, en geef leuke en praktische tips. Indien gewenst, betrek ik daarbij specialisten of wetenschappers uit mijn netwerk.
Hoewel ik een voorkeur heb voor live presentaties zijn webinars ook mogelijk, al dan niet samen met presentator Jaap Jongbloed met wie ik onder andere PODCASTS maakt over een gezond en gelukkig lang leven.
Meer weten? Mail naar wies@blow.nl of neem contact op met het sprekersbureau deSpreker
Kijk voor aanbevelingen op mijn LinkedIn-profiel
2. Boek & B2B
Van ‘n Beetje Leuk Ouder Worden, 101 verrassende en bewezen tips voor lichaam en geest zijn tot nu toe meer dan 30.000 exemplaren verkocht. Het blijkt het ultieme cadeauboek te zijn en daardoor ook heel geschikt om weg te geven aan cliënten of medewerkers. Er zijn allerlei vormen van samenwerking te bedenken: Een speciale druk met ‘aangeboden door…(naam bedrijf)’, of het boek als onderdeel van kerst of bedankpakket, of weg te geven bij afname van andere producten. Boeken kunnen voor B2B doeleinden met korting worden gekocht. Lezingen rondom het boek in combinatie met boekverkoop is uiteraard ook mogelijk.
Mail voor meer informatie: paulvanderzande@me.com
3. Branded content / gesponsorde blogs+vlogs
Voor commerciële samenwerkingen met bedrijven en merken die aansluiten bij BLOW sta ik altijd open. Er zijn meerdere constructies te bedenken maar de meest gebruikelijke is een door mij gemaakte blog of vlog die iets vertelt over het product, de dienst of het merk. Uit ervaring weet ik dat hoe journalistieker dit wordt aangepakt, hoe geloofwaardiger het overkomt. Uiteraard moet de samenwerking wel vermeld worden, zodat de lezer weet dat het om betaalde content gaat. Ik denk graag mee met het bedenken van een origineel concept.
Ik heb al met verschillende adverteerders mogen samenwerken. Een kleine greep uit deze samenwerkingen: (klik op de afbeelding)
Ook sta ik open voor commerciële bijdragen ten behoeve van derden, denk aan het maken van commerciële content voor een ander platform dan BLOW of een lezing uit naam van een merk/bedrijf.
Mail voor meer informatie of het aanvragen van een mediakit naar wies@blow.nl
4. Journalistieke producties /redactionele concepten
Als journalist en bladenmaker neem ik graag opdrachten aan voor het maken van artikelen, columns of specials over BLOW- gerelateerde onderwerpen. Dat geldt voor alle media, zowel voor print als online.
Om een idee te krijgen van wat er allemaal mogelijk is, klik op onderstaande titels om de artikelen te bekijken.
Artikel in Jan Vaste rubriek in Nouveau Vaste rubriek in Radar+ Dossier in Margriet
Wies op TV zien (en in andere media?)
Kijk dan op de pagina Over Mij